Flyttgubbe bär kartong

Kontorsflytt Stockholm

Vi på Flyttbolaget har lång erfarenhet av att genomföra kontorsflytt i Stockholm – snabbt, strukturerat och med minsta möjliga avbrott i verksamheten. Fyll i vårt formulär för en konstnadsfri offert – självklart utan förpliktelser. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på 08–30 10 60 eller maila info@flyttbolagetstockholm.se.

800+ omdömen - Så betygsätter kunderna Flyttbolaget

Bredvid texten

Trygg & välplanerad kontorsflytt i Stockholm

För att en kontorsflytt ska bli lyckad krävs noggrann planering, tydlig kommunikation och rätt resurser. Det handlar om mer än att flytta möbler – det är ett samordnat arbete som kräver erfarenhet. Vi har kunskapen som behövs och ser till att din kontorsflytt i Stockholm genomförs effektivt, tryggt och med minsta möjliga påverkan på verksamheten.

Projektledning kontorsflytt

En kontorsflytt är ett omfattande projekt där varje del behöver planeras noggrant – och det är där vi på Flyttbolaget kommer in. Med vår långa erfarenhet och expertis erbjuder vi projektledning vid kontorsflytt, där vi stöttar er från första planeringsmöte till fullt fungerande arbetsplats i de nya lokalerna.

 

Från start till färdig arbetsplats

En större företagsflytt i Stockholm innebär ofta många arbetsplatser, stora mängder inventarier och tunga föremål som dokumentskåp, kassaskåp och konferensbord. I vissa fall krävs demontering, specialutrustning och personal med rätt kompetens. Vi har lång erfarenhet av att hantera den typen av flytt – med rätt resurser, struktur och tempo. Vid behov ingår en projektledare som är med genom hela uppdraget och håller ihop allt från planering till avslut. Vi kan även ta hand om tjänster som kontorsstädning, interna omflyttningar, växtinredning, bemanning, handyman och enklare fastighetsservice.

Om flytten innebär att ytan blir mindre erbjuder vi hjälp med bortforsling och återvinning på ett hållbart sätt. Du kan även hyra eller köpa dina kontorsmöbler till det nya kontoret via oss.

Vi ser till att övergången blir smidig och att inget lämnas åt slumpen.

Mer än bara flyttjänst i Stockholm

Utöver själva flytten erbjuder vi ett brett utbud av kompletterande tjänster som förenklar vardagen på kontoret – både före, under och efter flytten.

✓ Kontorsstädning

✓ Interna omflyttningar och löpande service

✓ Bemanning och handyman-tjänster

✓ Växtinredning och viss fastighetsservice

✓ Magasinering och återvinning av kontorsmöbler

✓ Bortforsling och miljövänlig hantering av överblivet material

Så går en kontorsflytt med oss till

När du kontaktar oss, via formulär eller direkt på telefonnummer 08–30 10 60 börjar vi med att samla in rätt information för att kunna lämna en realistisk offert. Det kan handla om antal arbetsplatser, storlek på ytor, antal våningsplan, hisskapacitet och tillgång till lastzon.

Viktigt att meddela:

  • Om det finns tunga föremål som kräver specialhantering
  • Behov av demontering och montering
  • Tillgänglighet vid både avflytt och inflytt (t.ex. takhöjd, trappor, hiss)
  • Om ni önskar hjälp med inredning, möblering eller uppställning på nya kontoret

Efter att vi fått ta del av ovanstående information så vet vi ganska snabbt om ett platsbesök behövs eller om vi kan skicka över ett prisförslag över mail. Om besiktning utförs så kommer vi ut på plats och går igenom allt i lugn och ro, vid behov åker vi även till nya adressen för att se lossningsmöjligheterna eller om ni önskar mer hjälp kring eventuell inredning osv.

När allt detta är gjort så tar vi fram en tydlig offert och tidsplan som du i kan titta igenom samt återkomma med frågor eller bokning.

Inför flyttdagen – så fungerar det efter bokning

När du bokat din företagsflytt i Stockholm med oss planerar vi tillsammans in datum, tider och upplägg. Du får en tydlig bokningsbekräftelse tillsammans med bilagor, packtips och annan praktisk information.

Inför flyttdagen är det viktigt att allt är förberett. Om ni packar själva behöver allt lösöre vara nedpackat, demonterat och emballerat i god tid. Har ni bokat packhjälp tar vi hand om allt enligt våra rutiner – från emballering till demontering och montering.

Vi erbjuder även delpackning, ett populärt alternativ där ni packar det mesta själva men får hjälp med de mer tidskrävande eller känsliga momenten, som kök, teknik eller större möbler. Har du frågor längs vägen är du alltid välkommen att höra av dig – vi finns här för att hjälpa till.

Så går det till på flyttdagen

När det är dags för er företagsflytt i Stockholm börjar vi med att parkera lastbilen så nära entrén som möjligt. Våra medarbetare lastar därefter effektivt – det som får plats i hiss körs ned den vägen, medan större föremål bärs i trappor vid behov.

Vid lastbilen tar chauffören emot godset och lastar det i skåpet, strukturerat och omsorgsfull. När allt är på plats stängs bilen igen och vi kör till den nya adressen.

Vid ankomst påbörjas lossningen direkt. När vi kommer upp i lokalen placerar vi ut möbler och kartonger enligt era önskemål. Finns en ritning att utgå ifrån följer vi den för att allt ska hamna rätt – bord, stolar, förvaringsmöbler och övrigt material. Målet är att allt ska stå på rätt plats från början, så att ni snabbt kommer i ordning.

När uppdraget är slutfört

När allt är på plats och klart går vi tillsammans igenom det sista för att kontrollera att inget är kvar att åtgärda. Om ni hyrt flyttkartonger hämtar vi gärna upp dem i efterhand – alternativt finns möjlighet att köpa loss dem vid behov.

Skulle ni behöva mer hjälp efter inflytt, som möblering, montering eller uppsättning av inredning, går det utmärkt att boka in som tillägg. Vi kommer gärna tillbaka när ni har landat i de nya lokalerna.

Boka flyttjänst i Stockholm

Vill du boka kontorsflytt i Stockholm med oss eller har fler frågor? Ring oss på 08–30 10 60  eller använd kontaktformuläret här på hemsidan. Vi lämnar gärna referenser vid förfrågan och ni kan också läsa omdömen från tidigare kunder på Reco.se.

Vi på Flyttbolaget Stockholm är försäkrade via Trygg-Hansa, arbetar enligt villkoren i Kontor2003 och har både F-skattsedel och giltigt trafiktillstånd. Du kan enkelt kontrollera ett företags tillstånd hos Transportstyrelsen med organisationsnummer – ett viktigt steg när du anlitar transporthjälp. Du hittar mer information under Ansvar & Försäkringar.

Tack Flyttbolaget för ert otroligt proffsiga arbete och planering av vår skola som behövde flyttas p.g.a renovering
– Kontorsflytt Stockholm

Kontakta oss idag för kostnadsfri offert!

Behöver du hjälp eller vill veta mer om våra tjänster?

Använd vårt kontaktformulär eller ring 08 – 30 10 60 för personlig service. Det går också bra att maila direkt till info@flyttbolagetstockholm.se

Fyll i era uppgifter nedan.

Vi återkommer så snart vi kan!

Obligatoriskt fält