Kontorsflytt Stockholm

Vi kan hantera Kontorsflytt i Stockholm med stor erfarenhet

Företagsflytt Stockholm

Kontorsflytt Stockholm

För att en kontorsflytt i Stockholm ska fungera på alla olika sätt så ställs det både krav på planering och självklart gott samarbete. Varje företagsflytt är ett projektarbete som kräver resurser samt erfarenhet. Vi har denna kunskap och hjälper gärna din verksamhet med att flytta kontoret på ett så smidigt sätt som möjligt.

Flyttbolaget i Stockholm AB kan detta med kontorsflyttningar och vi hjälper tillsammans med er till att planera flytten från början till slut.

Vi försöker minimera uppehåll i Er verksamhet och vi vill att ni snabbt ska kunna känna er hemma på den nya arbetsplatsen och komma igång så fort det går. Med vår samlade kunskap från tidigare kontorsflyttningar i Stockholm så ska ingenting vara en omöjlighet.

 

Oavsett om din verksamhet ska utöka eller minska ned så finns vi här för att tillsammans med er vägleda hela flyttprojektet till ett lyckat sådant.

Ska företaget expandera och flytta till större lokaler så kan vi bistå med mer än bara flytten, dels kan du få hjälp med delar inom Arbetsplatstjänster, såsom kontorstädning, kontinuerliga intern och omflyttningar av arbetsplatser, viss fastighetsservice, bemanning, handyman, växtinredning mm.

De kan ofta vara flera saker och avtal som på nytt ska förhandlas fram vid en kontorsflytt, vi kan vara en hjälpande hand kring flera moment i flyttprocessen.

Ska verksamheten minska ned så brukar det ofta behöva rensas på saker, här kan i även erbjuda eventuellt återtag av kontorsmöbler och återvinning på ett miljövänligt vis. Det kan även vara så att det framtida kontoret behöver nya kontorsmöbler med tillhörande inredning.

Tillsammans med er så går vi igenom detaljerat vad era behov är och under uppdragets gång har vi möjlighet att ha en projektledare med längs hela vägen från start till mål. Ett viktigt mål för oss är att du ska känna dig trygg under uppdragets gång samt få den service som behövs!

Att flytta ett företag kan vara så mycket mer än att enbart komma med ett arbetsfordon och ett par arbetare.

I många fall är det stora volymer med många anställda som ska flyttas över till en ny yta, där det mesta ska ställas iordning på rätt plats till rätt person, t.ex skrivbord, hurts, bokhylla och tillhörande flyttkartonger mm. Det kan behövas flera dagars arbete till veckor där vi kör med flera bilar och arbetare som varvar lass efter lass.

Tunga föremål som dokumentskåp, kassaskåp, konferensbord med behov av montering och annat som kräver specialkompetens och expertis. Detta ska ske friktionsfritt och med ett effektivt tempo vilket härleder till en total process som inte alla flyttfirmor kan hantera.

Med oss ska du kunna känna dig trygg hela vägen och såhär kan det t.ex gå till under en företagsflytt.

Kund hör av sig till oss antingen via formulär på hemsidan eller ring oss direkt på 08 – 30 10 60 för personlig service. Därefter så går vi igenom all information och avgör om en besiktning på plats behöver göras eller om vi klarar oss utan det för att ta fram en så vettig offert som möjligt.

Väsentlig information som behövs brukar vara antal arbetsplatser och övriga utrymmen som konferensrum, matsal, förråd/lagerdelar, Ungefär hur många kvm det ska flyttas från och till samt mellan vilka våningsplan och om hiss finns. Om hissen är liten, mellan eller stor är också viktigt att veta.

Även viktigt med information om det är några tyngre föremål som ska hanteras eller om extra demontering/montering behövs, detta kan vara dokumentskåp, kassaskåp, skrivare, stora konferensbord, höj och sänkbara skrivbord mm. Flera av dom momenten kräver extra hantering och specialkompetens. Är det långt att gå från lastbil till entré eller om vi inte kommer in p.g.a. låg höjd så är även det viktigt att meddela oss om.

Efter att vi fått ta del av ovanstående information så vet vi ganska snabbt om ett platsbesök behövs eller om vi kan skicka över ett prisförslag över mail. Om besiktning utförs så kommer vi ut på plats och går igenom allt i lugn och ro, vid behov åker vi även till nya adressen för att se lossningsmöjligheterna eller om ni önskar mer hjälp kring eventuell inredning osv.

När allt detta är gjort så tar vi fram en tydlig offert och tidsplan som du i kan titta igenom samt återkomma med frågor eller bokning.

När du väl bokat en kontorsflytt med oss

Då börjar vi att spika datum, tider och slutupplägg. Sedan skickar vi en tydlig bokningsbekräftelse till er samt lite bilagor, packtips och annat.

Under den här tiden ska allt förberedas inför flyttdagen, om kunden packar själv så ska allt lösöre, demontering, emballering mm vara klart inför kommande flyttdag. Har packhjälp beställts så kommer vi ordna med allt sånt enligt den standard vi önskar.

Det går också att beställa delpackning vilket är populärt, då förbereder kunden själv det mesta av lösöret mm men önskar ta hjälp med de lite svårare momenten, som emballering, demontering/montering och packning av kök mm.

Dyker några frågor upp under tiden så är det bara höra av dig till oss så hjälper vi gärna till med att besvara dom!

Flyttdagen är här

Om vi ska köra med lastbil så börjar vi med att parkera den så nära och bra som möjligt, sedan börjar våra arbetare lasta upp ev. hissar med det som går in i dom. Det som inte går in i ev. hiss får vi börja bära och ta i trapporna.

Väl nere vid lastbilen så kommer allt gods i ett normalt tempo till chauffören som tar emot allt på sitt lastbilsflak för att sedan stuva in det i skåpet.

När lastbilen är fylld så är det bara att stänga igen den och bege sig mot lossningsadressen.

Väl vid lossningen så börjar vi tömma bilen och sedan när vi är uppe i lokalen så kan det vara noggrann utplacering av möbler och kartonger. Vi tittar då vart vardera bord, stol, kartong mm ska vara, om ritning finns och hur det ska stå så placerar vi ut det enligt den.

När uppdraget är klart

Vi går igenom det sista och ser så att allt är klart och ingen mer hjälp önskas. Eventuella flyttkartonger önskar vi få tillbaka om de inte ska köpas loss, vi kan komma ut och hämta på plats.

Faktura ställs ut enligt överenskommelse. Kom ihåg att det även går att efterbeställa lite hjälp allteftersom ni bott in er i lokalen, vi kan komma ut möblera om, montera eller sätta upp saker på väggarna.

Vill du boka kontorsflytt med oss eller har fler frågor så är du välkommen att höra av dig på 08 – 30 10 60 eller använda något av våra kontaktformulär på hemsidan.

Genom åren vi verkat så har vi samlat på oss många nöjda kunder och vi lämnar gärna ut fina referenser om så önskas. Vänligen notera det vid förfrågan i så fall. På www.reco.se (som tar kontakt med kunder vi utfört arbete åt) kan ni läsa lite omdömen om oss.

Vi kör alltid i enlighet med bestämmelser i Kontor2003 samt är väl ansvarsförsäkrade via Trygg Hansa. Mer om det kan ni läsa på Ansvar & Försäkring.

Vi har självklart både F-skattsedel och Trafiktillstånd, vilket man enligt lag måste ha i Sverige för att få bedriva transportverksamhet mot betalning. Det är även olagligt att som kund anlita ett företag som inte innehar dessa tillstånd.

För att kolla om ett företag innehar Trafiktillstånd så kan ni göra det med hjälp av deras organisations nummer på Transportstyrelsen.

Välkommen!

Tack Flyttbolaget för ert otroligt proffsiga arbete och planering av vår skola som behövde flyttas p.g.a renovering
– Kontorsflytt Stockholm

Kontakta oss idag för kostnadsfri offert!

Behöver du hjälp eller vill veta mer om våra tjänster?

Använd vårt kontaktformulär eller ring 08 – 30 10 60 för personlig service. Det går också bra att maila direkt till info@flyttbolagetstockholm.se

Fyll i era uppgifter nedan.

Vi återkommer så snart vi kan!

Obligatoriskt fält