Flyttföretag Stockholm

Om oss som flyttföretag i Stockholm
Flyttbolaget i Stockholm AB är ett flyttföretag med många målsättningar och ställer gärna upp med flytthjälp eller med några av de andra tjänster vi erbjuder. Vår företagsverksamhet bygger på att minimera kostnaden för Er som kund men ändå hålla en förstklassig och professionell service.

Vårt flyttföretag är stationerat i södra Stockholm och vi kör mestadels uppdrag i Stockholms län och Mälardalen. Detta gör att vi kan erbjuda en mycket bra service till alla våra kunder. Ni kan få allt från en kostnadsfri besiktning på omfattningen av ert bohag eller kontor, materialleveranser, packhjälp och flexibla lösningar på olika transporter och flyttningar.

Vi erbjuder även kvalitativ flyttstädning. Beställ en kostnadsfri offert här om ni önskar flytthjälp i Stockholm.

Under våra öppettider kan Ni enkelt ta kontakt med någon på kontoret för att få hjälp med just ditt ärende. Kontakta gärna oss här eller för mer personlig service för era uppdrag på telefon 08-30 10 60. Vi har mångårig erfarenhet i branschen och kan erbjuda er bra service och trygga transporter.

Stockholmsbaserad flyttfirma
verkar inom Mälardalen
Familjeföretag
Erfarenhet sedan 1984
Kvalitet och service - Se våra omdömen!
Värnar om våra anställda - Kollektivavtalsanslutna
Alltid fullt försäkrade
via Trygg Hansa
Trygg-Hansa

ANSVAR & FÖRSÄKRINGAR

En seriös flyttfirma i Stockholm med stora mål måste kunna erbjuda en trygghet till alla kunder. Att vi kan stå för att vi och våra samarbetspartners är väl försäkrade är viktigt. Flyttbolaget i Stockholm AB kan det och därför kan vi förmedla ordet trygghet till Er.

Flyttbolaget i Stockholm AB är själva försäkrade via Trygg Hansa, men det är viktigt att ni läser igenom Bohag 2010 & Kontor 2003 samt orderbekräftelsen vid bokning av flytt. Läs också igenom Råd & Tips för att underlätta flyttningen samt minimera risken för skador via t.ex. Packning av flyttkartonger, emballering av tavlor mm. Vår transportansvarsförsäkring täcker upp till 20 prisbasbelopp vilket är ca 900 000 kr totalt. Våra flyttuppdrag utförs i enlighet med bestämmelserna i Bohag 2010 och Kontor 2003 som är fastställda av Svenska Åkeriförbundet i vilka vi är medlemmar hos.

Det är även viktigt att kontrollera så att de företag ni väljer att anlita innehar de tillstånd som behövs. Det är nämligen olagligt att som kund anlita ett företag som inte innehar Trafiktillstånd från Transportstyrelsen. För att kolla om ett företag innehar Trafiktillstånd så kan ni använda deras Org. Nr och denna länk.

Miljö

Flyttbolaget i Stockholm AB arbetar ständigt med förbättringar i verksamheten för minsta möjliga påverkan på miljön. Där ingår allt ifrån godkänt miljöbränsle till våra bilar och vi använder bara flyttmaterial som är återvinningsbart. Såsom flyttkartonger, bubbelplast, garderobskartonger, tavelkartonger, packpapper mm.

Flyttbolaget i Stockholm AB värnar om miljön och strävar som flyttfirma att:

  • Minska utsläppen under själva transporten med hjälp av miljögodkända fordon som drivs med bränsle av miljöklass I.
  • Vid längre flyttningar utanför Stockholm försöker vi om möjligt alltid samlasta bohag/gods.
  • Att vid reparation av lastbilarna använda auktoriserade märkesverkstäder som i sin tur sköter sitt miljöåtagande.
  • Följa de miljölagar samt riktlinjer som finns.
  • Att alltid hålla vår personal samt samarbetspartners informerade och uppdaterade kring aktuella miljöfrågor.
  • Att använda sig av förpackningsmaterial som är miljövänligt och återvinningsbart.

RUT-avdrag

RUT-avdrag gäller för både flytt & flyttstädning.

Sedan 2016 så inkluderar även RUT-avdraget flyttningar, detta innebär att du nu kan boka både flytthjälp & städhjälp och dra av 50% av arbetskostnaden.

Från och med 1 januari 2021 så är taket för RUT 75.000 kr per år och du får gör avdrag för själva arbetskostnaden av uppdrag som inkluderas inom rutavdraget. Du kan läsa mer om vilka tjänster som ingår i RUT-delen på www.skatteverket.se. Tänk på att 75.000 kr är den totala summan du kan använda varje år för alla typer av RUT-uppdrag.

Hur går det till med betalning efter flytthjälpen och hur fungerar det med RUT?

Normalt har du fått ett pris som är efter RUT-avdrag och det är vad du kommer betala. När vi fått betalningen utav er så kan vi först då ansöka om RUT från Skatteverket, detta gör vi med hjälp av ett person nr. Således är det inget ni behöver tänka på utan vi ordnar med hela den biten.

Arbete som inkluderas samt exkluderas inom RUT.
Det är en del moment kring en flytt & städ som inte är RUT-berättigat. Nedan har vi listat lite punkter. För mer info rekommenderar vi att kolla på www.skatteverket.se.

Ingår:

  • Flyttning mellan bostäder samt till & från magasin.
  • Lastning & lossning
  • Nedpackning samt uppackning av lösöre.
  • Tunghantering som ingår i bohaget, som pianon etc.
  • Demontering & montering av saker

Ingår ej:

  • Flyttbil eller Servicebil
  • Drivmedel
  • Flyttmaterial & Städmaterial
  • Transport till & från start/slutadress